Videoyu oynat

En Hızlı Kim

İÇİNDEKİLER

Hangi Flaş Kartlar Kullanılır?

En Hızlı Kim Oyunu Ne Kazandırır?

  • Bir sayfa dolusu notayı öğrencinin sıkılmadan okumasını sağlar.
  • Nota okuma becerisini geliştirir.
  • Hangi notanın piyanodaki hangi tuşa karşılık geldiğini pekiştirmesini sağlar.
  • El-göz koordinasyonunun gelişmesini sağlar.
  • Bütün kahramanlar (Kedi, Köpek, Kuş, Karga) için uygulandığında toplam 20 notayı (2 buçuk oktav) iyi derecede okumasını ve çalmasını sağlar.

En Hızlı Kim Oyunu - Ön Koşulları

Körebe oyunu en az 7 gün boyunca oynanmış olmalıdır.

En Hızlı Kim oyunu hangi kahraman (Kedi, Köpek, Kuş, Karga) için uygulanacaksa; o kahramanın notalarıyla Beşte 5 ve Balık Tutmaca oyunları oynanmış olmalıdır.

En Hızlı Kim Oyunu - Nasıl Yapılır?

 

1. Bölüm: Süreye Karşı Okuma Yarışması

  • Öğrenci bir kart seçer ve ters çevirerek masanın üzerine koyar.
  • Kartı çevirdiği anda öğretmen süreyi başlatır. 
  • Öğrenci karttaki notaları yüksek sesle okumaya başlar.
  • Süre dolmadan karttaki bütün notaları okuyabilirse karttaki yıldızları kazanır ve boyama yapar.
  • Hedef: Her gün 10 yıldız kazanmalı ve boyamalıdır. 
 
2. Bölüm: Nota Okuma ve Çalma Çalışması (El-göz koordinasyonunu geliştirmek için)
  • Öğrenci seçtiği kartı açık şekilde piyanonun üzerine koyar.
  • Sağ elini sağ dizinin üzerine; sol elini sol dizinin üzerine koyar. (Kedi ve Kuş notaları için sağ elini; Köpek ve Karga notaları için sol elini kullanır).
  • Karttaki her notanın ismini önce yüksek sesle söyler, sonra çalar. Doğru okuyup çalarsa, elini tekrar dizinin üstüne koyar.
  • Tuşları çalarken; elin, tuşlar üzerinde sabit bir pozisyonda kalmamasına özen gösterilir.
  • Bütün notalar için aynı işlem tekrarlanır.

En Hızlı Kim Oyunu Hakkında - Tavsiyeler

En Hızlı Kim oyunu, öğrencinin nota okuma becerisinin gelişmesini sağlar. Yüksek verim alabilmek için; her gün tekrar edilmesi önerilir. 


Yarışmaya başlamadan önce öğrencinin yarışma yapılacak olan nota grubunu (Kedi, Köpek, Kuş veya Karga notaları) hatırlayıp hatırlamadığı kontrol edilir. Eğer  notaları hatırlamıyor veya notaları tanımakta zorluk çekiyorsa, Beşte 5 veya Balık Tutmaca oyunlarından birini yarışmaya başlamadan önce bir kez oynayıp hatırlamasını sağlayabilirsiniz.


Öğrencinin notaları hatırlamıyor olması çoğunlukla yanlış çalışma yöntemi kullanmış olmasıyla ilgili olabilir. Çocuklar okul ödevlerini aynı gün bitirmeye koşullanmış oldukları için, müzik ödevleri için de benzer şekilde algılamaları normaldir. Bu sebeple o
yunları her gün tekrar etmek yerine, bir günde bütün yıldızları kazanıp, sonraki günlerde tekrar etmeme eğilimi gösterebilirler. Böyle bir durumla karşılaşılıyorsa öğrencinin her gün düzenli tekrar yapması telkin edilmelidir.


Süreye karşı yapılan yarışmayı öğrenci kazandığında; kartların üzerindeki yıldızları kazanır ve yıldız boyama yapar. Bir sonraki derse kadar olan 6 günlük sürede yarışmayı tekrar etmesini sağlayabilmek için günde 10 yıldız boyama sınırı koyulmuştur. Günde 10 yıldız kazandığı halde oyuna devam etmek istiyorsa oynayabilir; ancak yıldız boyama yapmaz.


Notaları okurken; yolda atılan adımlar gibi düzenli aralıklarla okumasını sağlayın. Bir kaç notayı hızlıca okuyup, bir kaç notayı yavaş okuması;

Beşte 5, Balık Tutmaca oyunlarında olduğu gibi; En Hızlı Kim oyunu da diğer kahramanlar (Köpek, Kuş, Karga) için uygulanacaktır. 


El-Göz Koordinasyonunu Geliştirmek

2. bölümde öğrenci karttaki notaları çalmadan önce ellerini dizlerinin üzerine koymalıdır. Amaç; el ve gözlerin hem notaya; hem de tuşlara bakmasını sağlayarak, nota ile tuşlar arasındaki ilişkisini kuvvetlendirmesini sağlamaktır.

En Hızlı Kim Oyunu - Örnek Görseller